Ryggsmärta igår, småplock idag

I förrgår när jag hämtade Lilly på förskolan och skulle lyfta in henne i bilen så small det till i ryggen. Först trodde jag inte att det gjorde så ont men när jag hade satt mig bakom ratten och började köra kände jag att jag nästan inte kunde andas. Andreas kom hem en halvtimme senare och drog Linnex linement över hela ryggen på mig. Men det hjälpte inte. Försökte plocka undan lite här hemma men såfort jag böjde mig eller rörde mig för snabbt höll jag på att svimme för det gjorde så ont. 
På kvällen smorde vi in ryggen med Voltaren och det blev bättre så jag gick upp igår och åkte till jobbet halv sju. Efter ungefär 2 timmar hade jag så ont att jag stönade så fort jag rörde mig. Alla jag var hem till undrade vad som hade hänt så jag fick berätta på några ställen varför jag var så tystlåten. 
Vid 11 ringde jag min massös/kiropraktor och sa att jag hade pajjat ryggen så jag fick en tid 18:30 igår. Jag jobbade iallafall till klockan 16, kom hem och fixade pannkakor till barnen innan Andreas körde in mig och även hämtade Maja hos en kompis. 
När jag la mig där på massagebänken sa hon " ja, jag ser här att du har ont eftersom du har en rejäl sättning nere i ryggen"
Så höll hon på och mjukade upp hela ryggen och axlarna innan hon knäckte allt tillrätta igen. Jag kan säga att det var den största befrielsen i mitt liv. Har aldrig känt samma känsla. Allt bara släppte, hela låsningen försvann. 
Så idag är jag bara lite öm eftersom jag belastade hela ryggen fel under dagen igår men annars är det bra. Så nu har jag hållit på och plockat lite här hemma idag men har även vilat mig på sängen med Lilly framför barnprogram. 
Nu är det snart dags att åka till jobbet igen och jobba kväll. Sen är jag äntligen ledig i två dagar, välbehövligt !