Detta ständiga plockande

Jag har ju ett arbete som gör att jag ofta är ledig någon vardag. Jag har på sista tiden varit ledig fler vardagar än helger så jag har väldigt mycket tid över till att plocka och städa här hemma. Men nu känner jag att jag börjar bli lite trött på att plocka. Sen jag vaknade idag har jag plockat och fixat. Bland annat har jag packat upp delar av den packning vi hade med oss till Klacken i helgen. Sen har jag röjt lite i Lillys rum vilket känns som ett evighetsprojek. I vardagsrummet är det inte ens någon idé att börja så länge Lilly är vaken eftersom hon just nu leker skola på mattan där inne så den är full med saker och om jag plockar undan kommer hon plocka fram igen. Det blir inte bättre av att mina tvättkorgar som för ca en vecka sen var i stort sett tomma nu svämmar över efter renbäddning i sängar och massa kläder som blev en aning leriga i Klacken. Sa jag att jag har tre tvättkorgar och alla är fulla ?
Det är tur att Lilly gärna hjälper till att plocka med disk och tvätt, men jag sitter även och leker och pysslar med henne mellan plockningarna. Imorgon jobbar jag igen och då börjar det med plockning och städ även där, kanske är därför man ser hur mycket skit man har hemma, nu när man jobbar med ett arbete som delvis innebär att hålla lite snyggt och ordning och reda. Andreas har tillochmed börjat säga " men vad har du fått för ryck nu då när du dammsuger hela tiden?"