Så väldigt tyst

Jag jobbade fredag kväll och när jag kom hem så sov barnens ena kusin över här, så det var ju fullt med barn i huset när jag vaknade på lördagen. Vi käkade en snabb frukost och sprang ut och lekte i snön i två timmar innan jag drog till jobbet. Kusinen åkte hem och under dagen hade stora tjejerna varsin kompis här varav den ena sov kvar. Så imorse var det också fullt med ungar här. Vi gick återigen ut och lekte i snön jag, Elsa, Lilly och Andreas. Maja och hennes kompis stannade inne. Så kom granntjejen över och lekte med oss ute i snön och sen gick alla tjejer in. Nu har kompisen åkt hem, Lilly sover, stora tjejerna är hemma hos grannen och Andreas är ute och åker fyrhjuling. Så nu är det tyst, det är nästan läskigt. Jag sitter och pluggar så jag har varken tv eller något annat igång så det enda som hörs är Phoebes snarkningar på soffan och klockan som tickar. Lite småläskigt faktiskt.
Var inne hos Lilly för en kvart sen och tände taklampan men hon reagerade inte ens.