jävla morgon att jävlas

Okej, jag har satt mig ner i fem minuter. Lilly lämnade köksbordet med orden " blä, inge go!" Samtidigt som hon spottade ut maten i tallriken och gick så jag sitter här själv. Maten vi äter till lunch idag åt vi till middag i förrgår, då åt hon som en häst. Men idag var maten tydligen äcklig.
 
Den här dagen är en sån där dag då jag önskar att jag hade legat kvar i sängen. Eller, nej egentligen inte eftersom morgonen började med att Lillys blöja läckte i vår säng så det vart kiss på Andreas kuddar och halva bäddmadrassen. Jag skulle då sätta barnet i en dusch för det där kändes bara äckligt. Men, det fanns inget varmvatten eftersom pannan hade lagt av. Så jag fick koka vatten i vattenkokaren och på spisen eftersom ungen verkligen behövde bada. Så hon fick ett bad, ramlar när hon ska lämna badrummet och gör sig illa. Hamnar i vår numer obäddade säng med en bäddmadrass som saknar överdrag. Där sitter hon och tittar på film medan jag försöker få pannjäveln att starta, tvättar Andreas kuddar och plockar av tvättställningen så jag kan hänga gårdagens tvätt. 
Sa jag att huset verkligen måste städas?
När maskinen med kuddarna är klara och jag ska trycka in överdraget till bäddmadrassen får bara ena delen plats. Jag behöver en till tvättmaskin. 
Torktumlaren sa upp sig för nån månad sen och jag har (medan jag har gjort allt annat och sprungit upp och ner för trappan tjugo gånger) googlat på vad det kan vara för fel. Jag har ännu inte löst det.
Nu sitter jag alltså fortfarande i pyjamas, jag har knappt varit på toaletten men jag har iallafall hunnit dammsuga övervåningen. Barnens sängar måste bäddas rent idag och det lär ju vår också göra. Undra om jag har tillräckligt många rena underlakan?

Om ca en timme ska stora barnen hämtas. Jag måste verkligen dammsuga nere, vänta in tvätten så jag kan hänga ena delen av överdraget och tvätta det andra. 
Om ni ser mig med pyjamas när jag hämtar barnen i skolan så vet ni varför. 
 
Anonym

Älskar dig sötnos!