Tar en paus från pluggandet

För jag tänkte berätta för er om en sak som hände förra veckan. 
Det var såhär, jag mötte på grannen när vi var ute. Vi har våra barn på samma förskola och det skiljer bara 6 dagar mellan dem. Hon föreslog att jag skulle hänga med på gympa i gympasalen som ligger här i närheten. 
Jag tänkte att det inte kunde vara så jävla jobbigt ändå, det handlade liksom om lite gympa. 
Så på torsdagskvällen runt klockan sju möttes vi och gick dit tillsammans. 
Jag kan säga såhär, det var rätt mycket mer folk än jag tänkt mig. Och de började lägga ut mattor och lappar på golvet som visade lite övningar. Ungefär här började jag bli rätt nervös. Sen började uppvärmningen och jag kände " vad fan har jag gett mig in på". När uppvärmningen på ungefär 10 minuter var klar så ville jag gå hem. Jag var så jävla slut, det går inte att förklara. Och låt mig förtydliga en sak ; jag har inte dålig kondis. Jag tycker faktiskt att jag är i rädd god form. Det kände jag dock ICKE när jag hade gjort uppvärmningen. 
 
Sen började då cirkelträningen. VADÅ GYMPA ?! Det var en jävla cirkelträning med övningar som plankan, armhävningar, benböj och liknande. Vi höll på 50 sekunder, vilade i 20. Vi skulle göra inte bara ett utan TVÅ varv. Efter ett halvt ville jag VERKLIGEN gå hem. Jag kände mig mer död än levande och efter 1,5 varv skakade jag i hela kroppen. Kom iallafall runt dessa två varv och kände att "YES ÄNTLIGEN FÅR VI GÅ HEM!" 
Men tji fick jag. Tror ni inte att de plockade undan allt för att vi skulle göra ett ännu mer intensivt pass. Alltså, min enda tanke var " döda mig här och nu, jag orkar inte mer!!!!" 
1 timme höll vi på. Jag gick hem i mörket och kände att det hade ju ändå varit lite kul, även om jag knappt orkade lyfta benen och svetten rann efter ryggen på mig. Kliver innanför dörren och skriker rakt ut. 
Jag hade glömt mina nya gympaskor i omklädningsrummet. Jag började faktiskt nästan gråta. 
Låt mig berätta för er som inte vet, det tar 2 minuter MAX att gå till gympahallen. Jag tog bilen. 
Jag hämtade mina skor, kom hem och satt mig i soffan. Svepte en cola burk. Ja på allvar alltså, jag svepte en cola burk. Hur dum i huvudet är man inte då? Man har kämpat en timme på ett pass så dricker man COLA?! Det är ju fan fel på mig! 
Och jag var ju faktiskt tvungen att duscha också. Tror ni jag kunde klä av mig? Nej, jag fick be Andreas hjälpa mig att ta av mig kläderna för jag orkade inte. 
Och nu har jag lovat grannen att jag ska göra det här med henne en gång i veckan. 
Jag lovar att uppdatera er. För vi kan ju hoppas att jag inte dör på nästa pass.