En lite sämre dag

Dagen igår började med att jag vaknade. Och det är ju alltid trevligt, speciellt när Lilly är på överbra humör. 
Vi gick upp och busade en stund, jag började sitta i telefon kö hos Telia, alltid lika intressant. 
"Din plats i kön är... 26.." 
Det går tre minuter. 
"Din plats i kön är...34" 
Den går det sakta men säkert neråt. 
"Din plats i kön är... 19"
"Din plats i kön är ..4"
"Din plats i kön är...17"
 
Ja sådär höll det på, jävla skitsnack när de säger att de tar folk i turordning, jag tror de tar den med bäst telefonnummer, helt klart!!
Kom fram iallafall, ungefär tre minuter innan jag och Lilly skulle vara ute genom dörren. Får såkallad hjälp med mitt problem och sen skyndar jag ut genom dörren. In med Lilly i bilen, ut med hunden som hoppat in i bilen, in med hunden i huset. Upp och ner för trappan 17 gånger eftersom jag hade glömt hälften. 
Springer ut och ska slå igen bildörren på Lillys sida. Och inser att däckhelvetet är helt jävla åthelvete PLATT!!! 
 
Vi har en pump, som brukar funka. Men just igår ville den jävlas med mig. 
Men jag fick i en gnutta luft och kunde ta mig till dagis. Springer in på dagis, lämnar Lilly och hoppar in i bilen. Kommer ner till macken, för just när jag satt mig i bilen insåg jag att reserven lös och jag kunde inte ta mig in till stan. SÅ, jag kommer ner till macken och då står det redan en där som precis ska tanka. Och eftersom vi bor på landet finns det bara en pump för bensin och en för disel. Och hon skulle såklart tanka bensin. Så jävla underbart. Pumpar däcket medan jag väntar och står sedan och stampar och tycker att hon kan vara klar. 
Tankar bilen, åker till stan och möter Melinda. Köper sallad och inser när vi betalat att vi glömde besticken. Så efter att ha sprungit ut och in i affären tre gånger får jag bestick och behöver inte betala för dem. (Det var det enda positiva på hela dagen)
Dagen fortsätter i samma takt och jag fick återigen veta att skolan klantat sig och att jag inte fanns med i kursen jag ska läsa om två veckor, fast jag pratade med dem och skrev på papper, FÖRRA VECKAN! 
 
Idag har det varit en bättre dag. Och den får hemskt gärna fortsätta så. 
Jag har ingen lust att få magsår redan. Jag är faktiskt inte ens 23.