En lååååång uppdatering om senaste veckan.

Här kommer en BOK om veckan som har varit. Det blir så när man ska berätta om allt man gjort under en hel vecka. Men jag belönar er med lite trevliga bilder också.
 
Förra torsdagen jobbade jag kväll. Jag kom hem strax innan tio och hade lite att fixa med inför fredagen eftersom Lilly fyllde år då. Somnade som en stock och klev upp halv sju för att sjunga för lilla tjejen. Hon blev mest glad för paketet hon fick av syrrorna, ett städset. Hon sken som en sol när hon fick det. Det var nog det och Babblarna som var de bästa presenterna enligt henne. Vi hade mysdag hela dagen hon och jag. Eller, det var så det var tänkt iallafall men lilla damen gillade inte att gå upp så tidigt tror jag för hon var på dåligt humör hela dagen. Jag försökte ha tre gånger så stort tålamod som vanligt men när hon kastade ett fullt saftglas över halva vardagsrummet var jag inte så himla glad. 
Men när vi kom hem till farmor på eftermiddagen blev ungen på betydligt bättre humör, som om jag blir förvånad. Haha. 
På lördagen hade vi kalas. Första gästen kom runt tjugo i ett och sista gick vid halv sju. Jag var skapligt trött på kvällen kan jag erkänna. Typ så trött så jag ville gråta. Men jag drack ett glas vin, glodde på tv och somnade klockan 22. 
På söndagen plockade vi svamp med ungarna och sedan åkte jag till jobbet, kom hem strax innan 22 även denna kväll. 
På måndagen var jag hemma med Lilly, jag visste att jag skulle jobba tisdag och onsdag och sen gå i skolan på torsdagen så jag valde att vara hemma med henne. Vi hade den mysigaste dagen på länge. Vi byggde pussel i sängen, lekte med babblarna, läste böcker, kollade på film och bara hade det mysigt. Sen åkte vi till farfar en sväng på eftermiddagen och plockade lite äpplen.
Sen jobbade jag till halv tio i tisdags och i går var fan en helvetes dag. 
Jag går upp 05:20 , väcker Lilly strax därefter. Hon vaknade på världens bästa humör och vi kom skrattandes upp till dagis strax efter sex. Åker till jobbet och jobbar till klockan 12, vid 11 skickar Andreas ett sms om att jag hade glömt lägga ut nyckeln till sotaren som stod utanför. Jag säger att han får ringa upp och be honom komma tillbaka lite senare under dagen.  Åker hem och slänger i mig lite lunch efter jobbar, rastar hunden och åker upp till dagis för att ha kvartsamtal. När vi precis har pratat klart ringer min telefon och då är det såklart Andreas som ringer för att säga att jag återigen glömt lägga ut nyckeln till sotaren. Så jag tar ungen under armen, hennes kläder i andra handen och springer till bilen för att skynda mig hem. 
Kommer hem och släpper in sotaren, leker med Lilly och hennes babblar, ställer mig och lagar mat. Lagom när maten är klar kommer Andreas hem, jag slängde ner lite mat i en låda och drog till nästa arbetsplats. 
Alltså, jag ska aldrig mer dubbelboka mig på två olika ställen samma dag. 
När klockan var typ åtta där på kvällen hade jag inte koll på någonting. Hittade inte jobbtelefon, inte nycklarna, visste knappt hur man körde bil. Det var fan hemskt och jag skulle jobba till halv tio. 
Idag var jag i skolan till klockan nio. Fick se vad jag ska göra de närmaste 13 veckorna varav 4 är praktik och kände att förihelvete jag kommer få plugga dygnet runt. Så de dagar jag kommer vara ledig från praktiken hade jag tänkt att jag och Lilly skulle göra roliga saker, men det är bara att slopa den tanken för jag lär plugga varje dag jag är ledig. Så jävla kul ! 
 
Melinda är iallafall här nu ikväll och hon lekte med Lilly och Andreas var ute och åkte fyrhjuling så jag passade på att sova. Min kropp är helt förstörd och känner mig sjuk. 
I helgen väntar kalas nummer 2 och på måndag börjar min praktik. Skulle verkligen behöva lite REHAB, känner jag. Kanske kan lägga in mig på min praktikavdelning på sjukhuset och bli lite ompysslad.. Lätt värt att tänka på.