Som en blöt jävla filt

Den här dagen har inte varit den bästa detta år, det kan jag ju lova. Tror den snarare tar plats någonstans längst bak i ledet, där någonstan bland de dagar man helst skulle sova igenom. 
Det hela började redan strax efter 12 i natt när Maja kom upp och sa att hon hostar så mycket så hon inte kunde sova. Sen blev det mycket fixande med henne hela natten. Mediciner gavs och hon försökte sova men kunde inte. Någongång runt tre fick vi sova ordentligt igen iallafall. Strax innan sex kom Andreas in och frågade om Maja skulle få gå till skolan eller inte, för även fast hon hostat hur mycket som helst och knappt sovit så ville hon till skolan. Men vi bestämde att hon inte fick och ungefär samtidigt vaknade Lilly. 
Det är såhär med det yngsta barnet - hon funkar inte riktigt om hon går upp före halv sju. 
Så mellan sex och halv tio gnällde och grät hon, oavbrutet. Maja hostade hur mycket som helst och jag var så sjukt trött så morgonen var väl inte så trevlig för någon egentligen. 
 
Dagen har gått i lååångsamt tempo. Maja har hostat hur mycket som helst, Lilly har röjt runt hur mycket som helst och jag har bara haft ont i huvudet. Sen kom snön. Och då ville jag verkligen bara gräva ner mig och aldrig mer komma fram. 
 
Och sen är det ju den där dagen. Den där dagen som kommer varje år och som man bara inte orkar tänka på egentligen. Nu är det tio år sedan så man har väl vant sig lite iallafall. Men det är ju fortfarande inte den bästa dagen på året.