En sån där bra dag

Allt har liksom funkat idag. 
Morgonen var bra lämningen gick bra,  pluggandet gick bra,  hämtningen gick bra även fast det spöregnade och de sa att Lilly hade varit jätteledsen idag,  hon som aldrig någonsin är ledsen på förskolan. 
Vi byggde en lång tunnel av två korta,  vi byggde med duplo och degade med play doh. Vi slängde i tvätt i maskinen,  var ute med farmors hundar och degade lite mer. 
Sen lagade jag mat och Lilly åt macka, helt tyst och koncentrerad satt hon där på min stol och såg nöjd ut medan jag lagade mat. Sen kom pappan hem och vi åt den fantastiskt goda mat jag lagat. Och nu är det såhär,  jag är inte så jättebra på att laga mat. Oftast är det pappan som lagar mat och jag bara  äter. Men idag jobbade pappan över och jag var hungrig så jag hade inte så mycket val. Och maten blev fantastisk. Så klapp på axeln till mig. 
Nu badar barnet,  jag sitter på toastolen, pappan städar det som jag inte hunnit städa. 
Ja,  den här dagen har varit en sån där dag man inte kan klaga på helt enkelt.