Att vara ledig

Idag är jag ledig så jag och Lilly har passat på att mysa massor. Eller, hon har faktiskt mest sovit om jag ska vara helt ärlig. Och jag har mest lagat mat - ja alltså, jag ska förklara..
 
Såhär var det; jag skulle gå ner för att hämta älgfärs till middagen vi skulle göra ikväll. När jag kommer ner så har frysen stått på glänt så all mat hade tinat upp. Hälften låg och flöt i glass så det åkte i soptunnan tillsammans med flera kilo glass. Men jag lyckades rädda lax, wokgrönsaker, nötfärs och lite älgfärs. 
Så idag har jag först stått och gjort matlåda med lax och wokgrönsaker. Sen satt jag och funderade på vad jag skulle göra med nötfärsen och kom på att det var länge sen vi åt lasange, så då ställde jag mig och gjorde det. Och ikväll ska vi äta spagetti och köttfärssås men jag har sagt att det får faktiskt Andreas laga för jag orkar inte laga mer mat idag, haha. 
 
Men vi har faktiskt hunnit leka en stund idag också och ritat och så har vi degat.