Vår helg

I fredags jobbade jag förmiddag. Eller, jag jobbade till 13:30. Missade Majas skolavslutning :( Men Andreas och Lilly var på den i alla fall och hämtade mig på jobbet efter det.
Vi satte oss i bilen och tutade iväg mot Stockholm. Jag köpte en frappe på donken för att orka hålla mig vaken. Var lite trött efter att ha gått upp klockan 5 i tre dagar så var tvungen att hålla mig vaken med hjälp av lite kaffe.
Lagom när vi kom fram till Stockholm ville Andres åka till Tumba. Så vi hämtade upp syrran och åkte dit. Vi satt i fruktansvärda köer och jag var så kissnödig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen efter att ha druckit flera liter vatten på jobbet, en frappe i bilen och ännu lite mer vatten medan vi åkte.
Lilly skötte sig hur fint som helst och klagade bara lite på slutet me det löste syrran genom att ge henne telefonen.
På lördagen drog vi in till stan på en shoppingrunda. Lilly var så himla rolig alltså.
Vi gick in på Adidas för att köpa skor till Andreas. Lilly gick raka vägen fram till hyllan, tog ner ett par skor som hon ville prova. Bad om att få båda skorna så vi kunde testa dem. Lilly satte på sig skorna, tog sina gamla och ställde dem där de nya hade stått. Sen vinkade hon till skorna och personalen och tänkte lämna butiken. Så jag fick glatt ta de gamla skorna, be om kartongen till de nya och gå och betala dem. Haha.
Idag åt vi lunch på Strandvägen 1 för att fira syrran som har fyllt år och sedan tutade vi hemåt igen.