Ungarna dansar, jag lapar sol!

Jag sitter på trappen och lyssnar när ungarna har disco i Maja och Elsas rum. Lilly är överlycklig och jag passade på att smita ut hit och lapa lite sol. Vi väntar på att pappan ska komma hem så vi kan åka ut med båten och bada.
Nu till något helt annat -
När jag väntade barn fick jag höra saker som att livet skulle ta slut, man skulle inte ha någon egentid alls, alltid fötter som sparkar i ryggen på nätterna osv. Och jag kände att allt det där kan jag leva med.
Men en sak som jag iallafall trodde att jag skulle få göra ifred var att skita. Men det slår aldrig fel. Lilly kan sitta i soffan med syrrorna och Andreas, kolla på film eller halvsova. Då kanske jag känner att ja jag måste skita. Så jag reser mig och går oberörd ut i hallen, går in på toa och stänger dörren med stor försiktighet. Då hör man det "mammaaa" och sen små fötter som springer över golvet fram till toaletten och sen en smäll när hon slår näven i dörren. Det spelar ingen roll när det här är, på morgon eller kväll, det är samma jämt! Andreas har försökt distrahera henne men ungen KÄNNER att jag ska skita. Jag tror hon vet det innan jag själv känner det faktiskt.