För att vi ska flytta

När jag slog upp mina ögon nu på morgonen sa Andreas "Vet du vad som hände i natt?" När jag mumlade något ohörbart till svar berättade han att vi möjligtvis har en råtta under soffan. En råtta!!!! Våra katter hade lekt med den i natt och när Andreas skulle rädda den hade den ruschat in under soffan så där fick den stanna och förhoppningsvis (för råttans skull) stannade den där.
Det var ju även tur att Ligisten inte kommit hem än för då skulle den stackarn inte fått leva många minuter.

Så, nu till det som rubriken säger. OM inte Andreas "hittar på" att Ruth hade råttan i munnen när hon kom in och han inte såg det. Då finns det en risk att jag inte klarar av att va hemma själv och vi måste antingen flytta eller skaffa fler katter. För min värsta mardröm är att hitta råttbajs i sängen och A har spenderat den här morgonen med att
berätta alla ställen en råtta kan komma in på....

och om vi flyttar. Då har jag ju satt upp mina köksgardiner helt i onödan....
Anki

Och du tror inte att det kanske är en liten skogsmus som de jonglerat med så den stackarn ligger där i två delar stonedead under soffan nu. ;-)