Lite bitter sådär

Jag är en sån som blir lite irriterad och bitter om jag stöter personal som är otrevlig. 
För ett tag sedan var jag och handlade och hade glömt kortet hemma (trodde jag, det låg dock i bilen, så jag åkte hela vägen hem och tillbaka igen helt i onödan). Mitt kvitto låg då i kassa 1 och där var det skitlång kö, i kassa två stod det bara 2 personer och jag ställer mig såklart där då. Förklarar att jag glömt mitt kort och så för att kunna betala. Kassörskan i kassa 1 säger då, över huvudet på mig, till kassörska 2 " Kvittot är i den här kassan så du får säga åt henna att komma hit." Får sedan nästan en utskällning för att jag drar ica kortet när jag ska betala för så kan man inte göra utan det måste göras efteråt (hur jag nu ska veta det...)
 
Idag hamnade jag hos samma jävla trök kassörska igen. På bandet lassar jag upp lite barnmat, värsta familjemiddagen, och ett snus kvitto "har du någon slags legitimation med dig som jag kan kika på" Jamen visst, jag brukar handla här ofta och alltid med Lilly med mig, ibland alla tre barn, har handlat här i snart 2 år och du sitter nästan alltid i kassan. Men jag bara står här och håller en bilnyckel och lassar upp barnmat på bandet för att jag bara är 17 år... Hade jag lust att skrika till trökot men det gjorde jag inte, för jag inte sån. Utan jag slängde upp mitt körkort till henne och tänkte japp, nu ser du, jag är inte 17 utan 21. T-J-U-G-O-ETT! Jag har fått handla tobak i 3 år och gått på systemet ETT HELT ÅR! Och, jag är inte bara mamma, utan även bonusmamma. Och dessutom ser jag ut som en förrymd brottsling på körkortet. Men varsågod.