Regnig måndag

I går när vi skulle gå och lägga oss kom Maja in i sovrummet och var rädd för någonting. När Andreas går med henne tillbaka till sängen hör jag ett väldigt konstigt ljud så jag springer upp och lyssnar. Det låter som att någon slåss utanför oss och Andreas kommer ut från barnens rum för han har också hört det. Vi går ut på balkongen och jag får panik för jag är helt säker på att Sigrid, katten alltså, håller på att bli mördad eller nåt. 
Efter en stund kommer Andreas på att det är fåglarna som är rädda för någonting och varnar varandra och jag kan gå in och säga till Maja att det inte är någon fara. För det var ju så att hon hade hört det här ljudet först och vaknat. Och jag förstår att hon var rädd för det lät verkligen läskigt. 
 
Det spöregnar ute och jag har massor av tvätt att ta hand om efter att inte varit hemma på en hel vecka. 
Lilly somnade nyss om i sin säng och jag passar på att läsa mail och kolla jobb. 
Ska väl ta ett varv med dammsugaren också eftersom djuren är rätt bra på att dra in grus. 
 
Jag roade mig igår med att föra över 300 bilder från kameran till datorn och sen in i ett mail till Ronja. Hon ville självklart ha alla sina studentbilder så jag tänkte att jag skulle dela med mig med några. 
Klicka på bilderna för att se dem i större format !