En ny vardag

På måndag böjar ett nytt liv för oss kan man säga. Nu ska vi lära oss att strukturera vardagen, komma på nya rutiner och försöka lösa det med hämtning och lämning på dagis och skola. Det blir ju inte lättare när vi har tre olika ställen att hämta och lämna på. Sen ska vi försöka lära oss att göra en matlista och veckohandla. 
För på måndag börjar jag jobba igen, på riktigt. Eller 75% ska jag bara jobba, men iallafall.
Det är en helt ny vardag för oss. Det har varit så lätt när jag har studerat eftersom vi mest hade hemstudier. Och när jag jobbat extra har jag gjort det när det har passat. Nu måste jag lägga schema för fem veckor i taget och det är inte alltid lätt att veta hur vardagen ser ut med studiedagar för barnen och liknande.
Men det ska nog gå bra för oss. Även om vi säkert kommer vara lite förvirrade båda två i början. Ska iallafall bli äckligt skönt att få jobba igen. 
Och det är ju inte så att det är helt nytt, jag har ju faktiskt jobbat som vikarie på detta ställe i 1,5 år. Så jag vet ju hur det funkar, om vi säger så ! ;)