Majsen

Idag fyllde Maja 8 år. 
 
Jag vaknade klockan halv sju, skitpigg. Väckte upp Andreas och sa att det nog var dags att gå upp och sjunga för Maja nu, haha ! 
Efter frukosten ville Elsa ut och cykla och Maja duschade och passade Lilly så att jag kunde göra desamma. Sen gick vi också ut, jag åkte och handlade lite vi glömt köpa igår och sen var det dags för ungarna att göra sig iordning inför kalaset de skulle gå på klockan 11. 
Det var grannbarnet som hade kalas och de hade riktigt roligt, de har pratat om kalaset typ hela tiden sen dess. 
Lagom när ungarna kom hem därifrån kom farmor och Gabriel och sen barnens faster med familj. Så då fikade vi lite igen och kusinerna lekte förfullt. Ena kusinen är 3 och den andra är bara 3 månader äldre än Lilly så de hade riktigt roligt. 
När de åkte hem gjorde vi Majas önskemat - pastasallad. 
Alla åt som hästar och sen dess har de varit och lekt i nya rummet. 
Nu har de filmkväll med grannbarnet och jag har precis slagit ner rumpan i soffan efter att ha stekt ca 30 pannkakor till Elsas pannkakstårtor hon ska ha på kalaset imorgon.. 
Efter den här helgen kommer jag nog behöva ha semester minst en vecka. Så om någon vill komma hit och ta hand om mitt hushåll medan jag ligger på soffan och kollar på filmer är det helt okej, bara att lämna en kommentar i fältet.