När det enda man tänker är "FAAAAN"

I helgen, innan vi skulle åka till pappas landställe så började det lukta så konstigt i hallen. Jag sprang in i tvättstugan och döm av min förvåning när jag bara såg massa rök i tvättmaskinen. Jag skrek på Andreas som kom ner så slog i av strömmen, tömte maskin på vatten och slet ut det som låg där i. 
Bakom mig på golvet och i tvättunnan låg det FÖR mycket smutsiga kläder. 
FAAAAN FAAN FAN FAN FAAAAAAAAAN !!! Skrek jag i mitt huvud. För just den här månaden måste jag lämna in bilen för att framrutan ska bytas, 1700 spänn. Plus att vi har bytt en bromsslang och så ska den ombesiktas. OCH sen är det skatten på bilen som ska in också, på ytterligare 1700 spänn. 
FAN FAN FAN FAN !! 
Men så tänkte jag att " ja vad fan, de har ju klarat sig i hundratals år med att handtvätta. Så då får väl jag oxå göra det. Eller åka till någon annan och tvätta. "
Men sen, sen visade det sig i förrgår att vi känner en person som har en tvättmaskin som denna någon vill bli av med. Och inte nog med det, denna någon hade även en torktumlare. Alltså, nu är lyckan total och i mitt huvud låter det endast JIPPI FYFAN VAD BRA ! 
 
Så jag slipper handtvätta och vi kan ha rena kläder på oss och slippa återanvända dem. 
Något lycklig tjej, ja en aning bara ! 
 
Jag var lagom halvsovande imorse när Lilly tyckte att jag skulle ha halsbandet såhär. Och så skallade hon min näsa. Men den överlevde och så även jag.