Sista måndagen i månaden

Sitter i soffan med fötterna på bordet, datorn i knät och skolboken bredvid. Läser, skriver, läser, funderar, skriver, läser, funderar, läser, tänker, suddar, skriver. Och sen känner jag mig rätt nöjd. Läser igenom och känner mig missnöjd. Och så fortsätter det. Och så väntar jag på att Lilly ska vakna så att vi kan busa runt lite, öva på att gå och leka med saker man egentligen inte får leka med. För det är hennes bästa lek, att sno våra saker och sticka snabbare än blixten. 
 
Idag ska jag till tandläkaren. Känner redan nu hur plånboken kommer bli flera hundra lättare. Känns inte alls speciellt bra. Men jag måste gå dit, mina tänder tar fan död på mig tillochfrån. Och så är det över 2 år sedan jag var där och sist jag var hos tandläkaren sa hon "du har en visdomstand som eventuellt kommer växa snett och tycka på dina andra tänder så du måste gå på regelbundna kontroller". Och det har jag ju inte gjort.. 
 
Mitt busfrö igår. Alltså, jag tror inte det går att älska någon som jag älskar denna lilla dam.