En dag med barnen

Man fick ju inte mustasch... 
Va? 
Ja, man fick ju inge mustasch ! 
Vad pratar du om? 
Ja det där som stod på lappen du vet... 
Va ? 
.... 
JAHAAAA, du menar MASSAGE ?!
Jaaaa!! 
 
 
Den diskussionen hördes mellan mig och Maja i bilen efter vårmarknaden på hennes skola. Jag hade alltså läst på en lapp igår allt som skulle finnas idag på vårmarknaden och på den lappen stod det massage. Men Maja tolkade det alltså som mustasch. Inte alltid lätt inte ! 
 
 
När vi hade kommit hem och ätit lite mat säger jag
- Jag vill att ni går ner och hänger upp era jackor på krokarna för de ska inte ligga slängda på golvet" 
- Ja, för annars Elin, då får vi ju inge omelon. Ellerhur? Säger Elsa. 
De hänger upp sina jackor och jag fixar melon till dem. 
Efter en stund går jag in och säger 
Hörrni, ni får skynda er nu, klockan är snart åtta. 
Och så går jag därifrån. Kommer sen på att jag ska säga en sak och går in igen. 
Tänk er nu ett barn, med långt blont hår, som sitter i soffan. Ner för hennes armar rinner det melonsaft för hon käkar den lika fort som Kalle Anka käkar majskolv. Samtidigt tittar hon på mig med uppspärrade ögon för att höra vad jag säger medan hon äter såhär fort. 
 
Jag kunde inte annat än skratta, fina underbara ungar. 
 
Lilly somnade förövrigt snabbare än någonsin nu när hon inte kan rulla runt som en larv i stora sängen !