Mammor där ute

Stör ni er liksom jag på att alla verkar tro att er bebis är en cirkusapa ?
Det ska bäras och pillas och knölas och ha sig.. 
Folk slåss om ungen och alla ska hålla. 
Jättemysigt att alla tycker att hon är fin och gullig, men det verkar inte vara en jävel som tänker på att barnet kanske inte alls vill att sjuttiofem personer ska slåss om henne och kanske inte alls vill kastas in i någons famn som hon knappt träffat. Och så ska det busas och kittlas och plockas upp när hon vaknar och knöla och hålla på. Och då tänker jag lite såhär, när du är helt nyvaken, skulle du vilja att någon du träffar då och då ska böja sig  en decimeter framför ditt ansikte och gulla med dig? 
Eller när du är på dåligt humör, skulle du känna att det var kul om alla så " ååååååh, nuuuu tror jag nog att du haaar liiiteeeee pruuuutt i maaaagen"! 
Okej, bebisar är skitsöta, jag vet. För jag har en som jag gosar med hela dagarna. Men det är ju människor. Helt vanliga människor precis som du och jag. 
Så. Man kanske ska tänka på det innan man gullar en decimeter från ansiktet och tror att det enda behov en bebis har är mat och bajs. 
 
 
Monia

Absolut jag håller med, jag blir frustrerad som bara den. Och jag kan koka när dom bara tar dom ur famnen på än och tror att det ska vara okej. Och framför allt som sagt personer som dom knapt vet vilka det är. Skönt att läsa ditt inlägg, känner sig inte ensam om att tycka så. Jo grattis till ditt C

Malin

Bra Elin! Tyckte också det var jobbigt när alla höll på så med Edvin. Men snart säger Lilly ifrån själv, det har Edvin börjat med och bebisar är inte lika finkänsliga när dom säger ifrån :) personen som är för närgången åker den på en babysmäll i ansiktet ;)

Riccie - Mamma till Lykke 3 månader

Jag är helt på din sida. När vi är hos Lykkes morfar och framför allt om min faster är där, då får jag typ slåss för att få hålla min egna dotter. Med kommentaren "du har ju henne hela tiden och vi får ju bara träffa henne ibland!" va e de för knäpp kommentar lixom?! skaffa en egen unge om du vill mysa och låt min vara! om då faster håller i henne och tröttnat, ja då kan hon kolla på morfars nya fru och fråga om inte hon "ska ha henne lite"!! var tog folkvettet vägen?!? -.-