Dec. 19, 2013

Idag provade jag någonting nytt. Nattningarna har gått sådär sista dagarna. Det har tagit mer än en timme att natta och varit en massa skrik och tårar. Så när jag vaknade halv nio väckte jag Lilly. Höll henne vaken till strax innan halv tolv och tänkte "hon får inte sova längre än till klockan två". Det gick ju bra, ungen vaknade halv ett... Sen ville inte hon sova mer. Meningen var ju att hon inte skulle få göra det heller men när hon sov så lite tänkte jag runt halv fyra att hon kunde få sova en liten stund. Men hon ville mycket hellre vara med i tvättstugan och slita ner kläder från torkställningen och sätta syrrornas trosor på huvudet och slita i mina byxor och gråta. Det var myyycket bättre. Så när klockan var fem var hon sådär lagom trött men hon fick inte sova då. Istället gjorde jag välling klockan sju och tänkte att " det här kommer nog bara ta tre minuter". Men här sitter jag nu, hon har precis slutit sina små ögon och slutat knorra. Jag tror att hon sover. Jag ska tassa ut i vardagsrummet och hoppas på att hon inte tänker vakna om en kvart.


Undra om djuren hänger med mig eller stannar kvar. Just nu ser de inte direkt villiga ut att flytta sig..