Min familj är så bra

"Tänk att jag vågade" tänker jag varje dag. 
Tänk att jag vågade flytta. 
Vågade säga upp mig. 
Vågade satsa. 
Vågade behålla när jag insåg att jag var gravid. 
Vågade skaffa en hund. 
Vågade vågade vågade. 
 
Ja, tänk om jag inte skulle vågat. Vad skulle jag haft idag då? 
Inte en sambo som jag älskar mer än allt annat. Som även är min fästman förresten. 
Inte en hund som är den snällaste hund jag träffat i hela mitt liv. 
Inte världens finaste dotter. 
Inte världens finaste bonusdöttrar. 
Förmodligen inte bo i ett stoooort hus på landet. 
Skulle nog varken haft körkort eller bil. 
Däremot skulle jag nog bo i Stockholm och ha betydligt bättre ekonomi än nu. 
Ha fler vänner att umgås med. 
Men vad är pengar värt om man känner sig oälskad och olycklig?
 
Jag är så lycklig man kan bli. Med det bästa liv jag kunnat önska mig. 
Och ingen, ingen, ska tala om för mig hur jag skulle gjort eller tänkt. 
För jag är lycklig. 
 
Anonym

oälskad och olycklig i stockholm?

Svar: Om man tänker hur älskad och lycklig jag känner mig nu, skulle jag flytta tillbaka till stockholm skulle jag känna mig olycklig och oälskad svar ja. Jag älskar att bo här, med Andreas som älskar mig som han gör. Klart jag trivdes i Stockholm, men inte alls som här. Och jag kände mig ofta olycklig där och trivdes inte alls som singel. (Inte för att jag förstår varför jag sitter och förklarar mina egna blogginlägg.)
tajkonfamiljen

Mormor/mamma

Jag tror jag smälter.... goaste, goaste Lilly med sin bästa kompis. :-)

Anonym

Klart du gjorde rätt. Lycka kan ju inte mätas i pengar eller matriella saker.så glad för din skull
!
Många kramar Matilda:)

Svar: Tack fina du !
tajkonfamiljen

Evelina

Jag är glad att ni fann varandra och du flyttade hit! Sen att vi blev gravida på samma dag (förmodligen) är ju inte liiiite coolt! ;)
Jättefin bild <3
Du behöver inte förklara dig tycker jag, inte ett dugg :)

Amanda

Såklart du gjorde rätt gumman! Bara DU vet din egna lycka och ska därför SJÄLV sträva efter det. :)

Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Fruktansvärt sött!