Det är så viktigt att du vet

Först delade jag kropp med någon i ca 288 dagar. Sen kommer den där någon ut och tar förgivet att mina bröst närmsta månaderna är en mjölkmaskin. Denna någon tar även förgivet att jag kommer hålla den ren och torr, med nybytt blöja och hyfsat varm när det är kallt. Det är även en självklarhet för denna någon att jag kommer komma när den skriker, vara vaken halva nätterna om det behövs och pussa och trösta när den är ledsen. 
Och det här bara accepterar man. Just av den anledledningen att vi delat kropp.
Och allt det här är en självklarhet även för mig. 
Något mer som är en självklarhet är att jag kommer älska denna någon tills den dagen mitt hjärta slutar slå. 
Och det tänker jag låta henne veta. Hon ska veta att jag älskar henne. Hon ska aldrig någonsin behöva undra. För det finns så många små barn där ute som inte känner sig älskade. 
Därför är det så viktigt för mig att mitt barn VET  att jag älskar henne.